Concurs recrutare funcționar public
PRIMĂRIA COMUNEI BEBA VECHE, BEBA VECHE, TIMIŞ
Nr. înregistrare: 4312 / 30.10.2024
Înștiințare organizare concurs
Titlu concurs: PRIMĂRIA COMUNEI BEBA VECHE, județul TIMIŞ, publică anunțul privind organizarea
concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante în baza art. VII din
OUG nr. 115/2023 – alin.(3) și art. VII alin. (7)/XI din OUG 121/2023 pentru modificarea și
completarea Codului administrativ
Îmi asum respectarea prevederilor OUG nr. 115/2023, OUG nr. 121/2023 și ale Legii nr. 296/2023.
Data solicitată de publicare a anunțului: 13.11.2024
[ ] Solicităm reprezentant ANFP în comisia de concurs
Funcția publică scoasă la concurs:
– Referent de specialitate, clasa II, grad principal, COMPARTIMENT ALOCATII SI SERVICII SOCIALE –
257862
Data, ora și locul desfășurării probei scrise
13.12.2024 10:00, PRIMARIA BEBA VECHE
Perioada de depunere a dosarelor 13.11.2024 – 02.12.2024
Perioadă verificare eligibilitate candidați: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării
termenului de depunere a dosarelor.
Perioadă depunere contestație la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la data
afişării rezultatului verificării eligibilității candidaților.
Perioadă soluționare contestații la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la
expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
Condiții pentru ocuparea postului
Pentru Referent de specialitate – 257862 – Clasa II, Grad principal, COMPARTIMENT ALOCATII SI SERVICII
SOCIALE
Studii de specialitate:
Notă: Responsabilitatea privind legalitatea și corectitudinea informațiilor din conținutul anunțului de concurs publicat pe site-ul Agenției și încadrarea
în temeiurile legale prevăzute de actele normative aparțin în exclusivitate autorității sau instituției publice organizatoare a concursului.
ID 39600 – Versiune 13 – 30.10.2024 12:23
– studii superioare de scurtă durată, absolvite cu diplomă, în perioada anterioară aplicării celor trei cicluri tip
Bologna
Vechime minimă în specialitatea studiilor 5 ani
Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamâna
Perfecţionări (specializări)
Se menționează, dacă este cazul, condiția prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g) din OUG nr. 57/2019, cu
modificările și completările ulterioare, cu privire la dovedirea prin certificat, sau, după caz, prin alt tip de
document, a absolvirii unei perfecționări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcții
publice:
–
Cunoștințe teoretice în domeniul tehnologiei informației (necesitate și nivel de cunoaștere)
Se completează în cazul în care pentru ocuparea funcției publice este necesară deținerea cunoștințelor
teoretice în domeniul tehnologiei informației, cu precizarea nivelului de certificare similar celui de tip
ECDL/ICDL:
–
Cerinţe specifice
Se menționează, dacă este cazul, condiția prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g indice 2 și alin. (2) din OUG nr.
57/2019, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la obținerea unui/unei aviz/autorizații
prevăzut/prevăzute de lege, cu respectarea prevederilor legislației specifice cu privire la îndeplinirea condiției:
–
Bibliografie și tematică
1. Constituția României, republicată
cu tematica Constituția României, republicată
2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare,
republicată, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de
discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu
modificările și completările ulterioare
cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați,
republicată, cu modificările și completările ulterioare
4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de
urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
5. Legea nr. 416/2011
cu tematica Ajutor social
6. Legea nr. 196/2016
cu tematica Venitul minim de incluziune
Notă: Responsabilitatea privind legalitatea și corectitudinea informațiilor din conținutul anunțului de concurs publicat pe site-ul Agenției și încadrarea
în temeiurile legale prevăzute de actele normative aparțin în exclusivitate autorității sau instituției publice organizatoare a concursului.
ID 39600 – Versiune 13 – 30.10.2024 12:23
7. HOTARARE Nr. 1.154/2022
cu tematica Norme metodolologice
Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:
Preia cereri ajutor social pe care le instrumentează și întocmește toate situațiile privind calcului și aprobarea
dosarelor conform Legi nr. 416/2011;
Preia cereri pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței pe care le instrumentează și întocmește
toate situațiile privind calcului, plata și aprobarea dosarelor;
Întocmește la cerea instanței sau a autorităților în drept anchete sociale;
Întocmește și depune dosarele privind alocații complementare și monoparentale;
Întocmește și depune dosarele privind alocații de stat;
Întocmește și depune dosarele privind indemnizații pentru creșterea copilului;
Întocmește și depune dosarele privind de tutelă și curatelă are calitatea de reprezentant persoane vârstnice la
notar;
Preia cererile de eliberare a ajutorului de înmormântare pe care le instrumentează;
Execută orice alte sarcini în domeniul său de activitatea sau stabilite prin dispoziția scrisă a primarului.
Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs
Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:
a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și
completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
b) copia cărţii de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui
consemnat în certificatul de naştere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să
ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit
prevederilor din prezentul cod, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea
unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior
demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza
unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil
potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere,
sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile
prevăzute de legislaţia specifică;
i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere,
privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă
pentru motive disciplinare.
Pentru funcţiile publice de conducere, dosarul de concurs include şi copia diplomei de master în domeniul
administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau a
diplomei echivalente conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi
completările ulterioare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii
corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a
Notă: Responsabilitatea privind legalitatea și corectitudinea informațiilor din conținutul anunțului de concurs publicat pe site-ul Agenției și încadrarea
în temeiurile legale prevăzute de actele normative aparțin în exclusivitate autorității sau instituției publice organizatoare a concursului.
ID 39600 – Versiune 13 – 30.10.2024 12:23
eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea
sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării
etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului
administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres
preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul
judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa
10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de
angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la
art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Modalitatea de înscriere la concurs
Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de
către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format
electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs. Dosarelor de
concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de
concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de
depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul
de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta
secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu
originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ
de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
Condiții de ocupare a unei funcții publice potrivit art. 465 din Codul administrativ
(1) Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de
sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de
evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei
publice –( conform anuntului de concurs);
g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau
specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;
g indice 1) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător; (nu se
aplică funcţiilor publice vacante şi temporar vacante care se ocupă prin concurs organizat în condiţiile
prevăzute la art. VII şi art. XV din OUG nr. 121/2023)
g indice 2) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei
autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie
această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz
sau autorizaţie;
Notă: Responsabilitatea privind legalitatea și corectitudinea informațiilor din conținutul anunțului de concurs publicat pe site-ul Agenției și încadrarea
în temeiurile legale prevăzute de actele normative aparțin în exclusivitate autorității sau instituției publice organizatoare a concursului.
ID 39600 – Versiune 13 – 30.10.2024 12:23
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra
autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de
fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu
excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în
executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive
disciplinare în ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).
(2) Condiţia de ocupare a funcţiei publice prevăzută la alin. (1) lit. g2) se îndeplineşte în termenele şi condiţiile
prevăzute de legislaţia specifică.
(3) Pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, candidaţii trebuie să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor
universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare
ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr.
199/2023.
Persoane de contact:
Veteș, Ionela-Elena, secretar general, 0724008741, secretariat@primariabebaveche.ro
Funcție (Conducător instituție): PRIMAR
Nume Prenume: BOHANCANU IOAN
Semnătură
39600 – 13 – 30.10.2024 12:23
Notă: Responsabilitatea privind legalitatea și corectitudinea informațiilor din conținutul anunțului de concurs publicat pe site-ul Agenției și încadrarea
în temeiurile legale prevăzute de actele normative aparțin în exclusivitate autorității sau instituției publice organizatoare a concursului.
ID 39600 – Versiune 13 – 30.10.2024 12:23__
0 Comentarii